Hangi Sahur Programı daha iyi? yazısına yorum

Geçen sene yazdığım Hangi sahur programı daha iyi? yazısı için bu sene bir yorum gelmişti. Ramazan'dan çok geçti ama bu zamana vakit bulabildim ancak. İsimsiz biri tarafından yazılan yorum şöyle:

"kanal 7 için yazmış olduğun yorumu son derece saçma ve boş muhabbet olarak buldum.birkez insanlara kel diye tabir edilmez ediyorsan önce kendi eksiklerine bak 2.si o güzel insan gülmüyordu çünki resulallah'ta gülmez idi.sünnet-i seniyeyi yerine getiriyor senin kafana göre program yapılsa zaten bir anlamı kalmazdı."

Cevap:
Ben de bu yaptığınız yorumu son derece saçma ve boş bir muhabbet olarak buldum şeklinde bir kabalık yapmayacağım size. Madem Peygamber ahlakını iyi biliyorsunuz o halde insanları kırmamayı da bilmelisiniz. Efendimizin üzerine işkembe bıraktıklarında sesini çıkarmamıştı, ben buraya düşüncelerimi yazdım diye neredeyse bana kötü söz söyleyeceksiniz.

Ben ismini bilmediğim için kel dedim. Bunu onun bir eksikliği olduğu için değil, fiziksel olarak tanımlamasını yapmak için kullandım. Ne dememi bekliyorsunuz? Kanal 7’de bir adam var, ismini bilmiyorum, hani şu iki gözü iki kulağı olan adam. Böyle mi söylemem gerekiyordu? Mantıklı düşünme yeteneğiniz varsa, kel olarak tanımladığımda herkes aynı insanı anladı.

Kel ifadesini neden kullandığımı anlamayıp, bir de üstüne “Başkalarının eksikliklerini konuşacağına kendi eksikliklerine bak.” diyebiliyorsunuz. Anlaşılan Sünnet-i seniyeyi o kadar iyi biliyorsunuz ki, hataları örtmekte geceden daha gece olabiliyorsunuz. Size şöyle söylemek isterdim ama terbiyesizlik yapmak istemiyorum: “Benim eksikliklerime bakacağına, sen kendi eksikliklerine bak önce.”

Efendimiz gülmüyordu diyerek kalbinizin güneş almadığını ve karanlıkta kaldığını hissettim. Ne demek gülmüyordu? Güler yüzlü olmasaydı kim inanırdı O’na? Sunucu için gülmüyordu derken neyi kastettiğimi sandınız? Kahkaha atmasını beklemiyorum herhalde. Güler yüzlü olması gerekir.

Kafanızla ilgili bir yorum yazmak istemiyorum. Zaten yazdıklarımın, sizin kafanıza göre bir anlamı yok. Ya da siz anlamlandıramıyorsunuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?