Haklıysanız sakin olmayı başarabilirsiniz

Bu zamana kadar elektronik ürünlerle ilgili servis şikayetleri okumuşsunuzdur veya bunu kendiniz yaşamışsınızdır. İşte size kendimden bir örnek veriyorum. Haziran 2008’de belirttiğim arıza ile başlayan servis süreci hâlâ devam etmekte.

Haziran 2008
Bilgisayarımı ekranının altında kalan kablo, kamerası, DVD yazıcısı ve işlemcisi ile ilgili problemlerden dolayı servise verdim. Ekran ve DVD değiştirildi. Diğer iki parça ile ilgili problem olmadığı söylendi. Bilgisayarımı orada açarak kameranın çalışmadığını servis elemanına gösterdiğimde cihazımı tekrar aldılar ve bir 15 gün daha bekledim. Bu arızalarla ilgili detaylı anlatımı buradan okuyabilirsiniz.

Ocak 2009
İşlemci kitlenmesi ile verdiğim cihazı 9 Şubat’ta HHD değişimi ile geri aldım. Aynı günün akşamı arızanın tekrarladığını görünce 10 Şubat’ta bilgisayarı servise yeniden verdim. 11 Şubat’ta fan değişimi ile geri aldım. Arızanın devam ettiğini görünce bana inanmayacaklarını düşünerek video ile bilgisayarı kayıt altına aldım ve arızayı görüntüledim. 12 Şubat’ta yeniden verdim ve bana 3-4 hafta beklememi çünkü anakartın değişeceği söylendi. Şimdi bekliyorum.

Geçtiğimiz bu 5 gün boyunca hergün servise gittim. Hep birlikte aldım verdim ben seni yendim oynadık. Acer yetkililerinde geçmişe dönük çağrılar ile ilgili kayıtlar tutulmadığından değişim talebimle ilgili belgeleri bulmamı istediler. TPM Teknoloji iflas etmesine rağmen belgelere ulaştım. Bir gün öncesinden 4 parça değişimde bilgisayarınızı değiştireceğiz siz belegeleri getirin diyen görevli bunu 5’e çıkardı. Fakat beni engelleyemedi. Çünkü cihazımda toplamda 6 parça değişti.

Sakin olmalısınız
Ben işimi gücümü bırakıp 5 gün boyunca bilgisayarımın peşinden koştum. Kaymakamlığıa gittim, haklarımı öğrendim. Acer'in bizde yok demesine karşılık iflas eden firmadan belgelerimi aldım. Hergün saatlerce sıra bekledim, saatlerce zaman ayırdım ve 20 gündür işimi zorluklarla devam ettim. Bu süre içerisinde bir çok kişi ile görüştüm. Fakat kimseye bağırmadım ve sesimi yükseltmedim. Çünkü haklıyım ve bir gün hakkımı alacağıma inanıyorum.

Çağrı merkezlerindeki elemanlara kızmayın
Bazen sizi çok sinir etselerde çağrı merkezlerindeki çalışanlara bağırıp çağırmanın bir anlamı yok. Çünkü onlar sadece durum aktarma ile görevliler. Herhangi bir müdahele için yetkileri bulunmamakta. Bu yüzden ihtiyaç hissettiğinizde telefondaki kişiye yetkili biri ile görüşmek istediğinizi söylemeniz problemin çözümü açısından daha faydalı olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?