İnsanları anlamaya çalışmak

İnsanları anlamak için öncelikle onları anlaşılmaz kılan şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekir. Ama ben bundan bahsetmeyeceğim. İç huzurunuzu bozabilecek durumlardan birisi de insanları anlamaya çalışmaktır. Bugüne kadar belli amaçlarım doğrultusunda insanları gizli veya açıktan yönlendirdim ve hayatlarına girdim. Bazı insanlar için yaptığım bu planların sonunda hep pisikolojik olarak zararlı çıktım.

Olaylara dışarıdan bakabilmek, gerçekçi olmak ve iyi bir analiz yapmak çok önemli. Bunu yapamıyorsanız bile, size bu raporu sunan birinin olması gereklidir. İnsan daha kendini anlayamazken ben nasıl insanları anlayabilirim? Hayat her zaman istediğiniz şekilde gitmiyor. Ne kadar güçlü olursanız olun beklemediğiniz noktalardan saldırılar alıyorsunuz. Yaşamınızı devam ettirirken insanları merkez seçmek yerine, kendiniz merkezde durun. Amacınızı hiçbir zaman unutmayın. Bu dünyaya mutlu olmak için geldik. O halde imkanlarınızı mutlu olmak amacı ile kullanın.

Başkalarının hareketleri ve davranışları sizin üzülmenize sebep olmasın. Herşeye verilecek bir cevap aramayın. Kendinizi de her şeye cevap vermek zorundaymışsınız gibi hissetmeyin. Sözü söyleyen insana bakın, cevap verilecek biri ise konuşun.

Hayat dengesizliklerle dolu. Bunları kafanıza takmayın. Amacınız mutlu olmak, bunu aklınızdan çıkarmayın. Saplantılar içerisine düştüğünüzde aklınıza gelen ilk soru “Gerçekten önemli olan ne?” sorusu olsun. Bunu düşünün gerçekten önemli olan ne?

Para, araba, şöhret, lüks yaşam, bedava mal, miras, makam, mevki gibi şeyler insanların en çok takıldığı konulardır. Kafamdaki en sağlam fikir nedir diye sorarsanız size şunu söylerim: Bir insana baktığımda önce arabasını, elbisesini veya şöhretini görmem. Ben karşımda bir insan görmek isterim ve onun içine bakarım. Sevecen bir insan olmak kendi elimizde. Ama sevilen bir insan olmak, alkış sesleri duyma ihtiyacı hissetmemeyi gerektirir.

İnsanları anlamak zor bir şey ve beni kimsenin anlamasını istemiyorum. Bu günden itibaren de hayatlarına karıştığım insanlarla ilgili tüm planları iptal ediyorum. Ne halin varsa gör, görelim.

Yorumlar

  1. Cok güzel bir yaziydi..Gerçekten insanlari anlamak çok zor..Bunu anlamak icin birçok insan cok uğrasıyor ve bu arada zaman geçiyor.. Yazının sonunda da belirttiğiniz gibi bırakalım ne halleri varsa görsünler: )

    Sagolun ;)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim kısa ve güzel açıklamışsıznız :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?