İlkokullarda el yazısı kaldırılsın

Anlamak da zorluk çektiğim konulardan biri de bu ilkokullardan gösterilen el yazısı meselesi. Öncelikle buna neden el yazısı denildiğini bilmiyorum. Burada tanımlama hatası olduğunu düşünüyorum. Mesela duvarda gördüğümüz bir yazı için duvar yazısı deriz. Alında görülen yazıya da alın yazısı denir. Bu durumda el yazısı dememiz için, yazının elimize yazılması gereklidir. Haksız mıyım?

Diğer bir tanımlama
Kabul edelimki yazıyı elimizle yazdığımız için buna el yazısı denilmiş olsun. Fakat bunu anlamak daha zor. Sanki normal öğretilen yazıyı kulaklarımızla yazıyoruz. Normal yazı el yazısı olarak geçmezken, el yazısı diye tanımlanan yazı neden el yazısı ismini taşıyor?

Milli Eğitim Bakanlığına soru
Bu tanım karmaşasını gösterdikten sonra Milli Eğitim Bakanlığı’na bir sorum olacak. Siz bana ve tüm Türk Gençliğine, bu yazıyı öğrenmeleri için müfredatta yer verdiniz. Fakat ben bugüne kadar bu yazı çeşidini kullandığımız bir yer göremedim. Kimse bana “Bu olmamış, bunu el yazısı ile yazman gerekliydi.” demedi.

Çözüm var mı?
Evet var. Belki el yazısı eskiden dilekçe yazarken kullanılıyor olabilirdi. Fakat artık insanlar dilekçelerini bilgisayar üzerinden yazıyorlar. Bence ilkokul öğrencilerine el yazısı dersi yerine 10 parmak Q klavye kullanımı dersi verilmesi gereklidir. Çünkü artık bilgisayar yazısının kullanılmasının yanında, el yazısı öğrenerek yazı yazmaya başlayan bir öğrencinin, normal yazıya geçerken ne kadar kötü yazdığını görmeniz gerekir.

Yorumlar

  1. ilkokullarda okuma yazma artık tümden gelim yöntemiyle gösteriliyor çocuklar bütünden parçaya ulaşılıyor hece falan da yok, çocuk kelime üzerinden heceye ardından sese ulaşıyor bu durumda bitişik şekilde yazılan el yazısı devreye giriyor zaten 3. sımıftan sonrada normal yazıya geçiliyor...

    YanıtlaSil
  2. İlkokul 1.sınıfta bu el yazısı saçmalığını kim çıkardı bilmiyorum ama bu aptalca yazı şekli yüzünden kriz geçiriyoruz. Tabiki çocuğumuzun psikolojisinide alt üst ettik. Her gün gece 10 lara kadar çucuğumuza bu yazıyı öğretmeye çalışıyoruz. Bu saçma sapan yazı şekli kaldırılmalı.

    YanıtlaSil
  3. ilkokul 1.sınıfa yeni başladık çizgi çizmekten harflere ulaşamadık el yazısının kaldırılmasını rica ediyorum.Kızım ve benim psikolojimiz bozuldu.Gazete,dergi,hatta okul kitapları düz yazı bu nasıl bir sistemdir yetkililere sesleniyorum!Lütfen duyarlı olan tüm velilerin konu hakkında itirazlarını bekliyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?