Bu Benim Meselem

Bu benim meselemBu Benim Meselem
Bu videoyu bir kere izleyerek bende meseleye bulaşmış oldum. Eminim izlemişsinizdir, İbrahim Tatlıses’in Nasıl İsyan Etmem filmindeki flüt meselesini. Zaten filmin adı da bu sahne için çok uygun. İnsan izleyip delirdikçe, arkadaşlarınızın sakin ol kardeşim, kendine gel demelerine karşılık, “nasıl isyan etmem şuna bak ya, flüt alamıyormuş.” diyorsunuz.

Benim bu mesele ile ilgim ne?
Benim meselem aslında sadece iki yerde. Biri okul girişinde, çocukların yolda flütlerini çalarak yürümeleri (ki bu benim de huyumdur. Bir önceki yazımda bahsetmiştim) diğeri ise İbrahim Tatlıses’in flüt alamadığı için meyhanede içki içmesi sırasında sinirlendiğinde “Yapma oğlum Hasan, senin gibi adama yakışmıyor.” sözüne karşılık, arkadan ayaklar altında ezilmişlik hissi veren şarkı ile birlikte coşan “Ben adam mıyım?” haykırışlarıdır.

Ben adam mıyım?
Her sabah kalktığımda güne bu videoyu izleyerek başlıyorum. Haliyle hayatımı da bu videoya göre kurmaya başladım. Arabistan’a gitmek istiyorum. Artık okul kantininde arkadaşlarıma çay alamıyorum. Bu yüzden dolayı da ben adam değilim. Çünkü arkadaşlarına çay alamayan adama adam denmez. Her gittiğim yerde bu taklitleri yapıyor, ders esnasında da MP3 oynatıcıma yüklediğim ses dosyasını sonuna kadar açıp arka sıradakilere dinletiyorum.

3-4 gün tüm arkadaşlarıma bu video çerçevesinde davranışlar sergiledim. Kafede oturmuş “Ben adam mıyım?” melodisini sessizce sayıklarken, arkadaşlarımdan biri önüme uzun bir hediye paketi bıraktı. Kafede herkes bana bakarken, ben paketi açmaya başladım. O da ne, bu bir flüt.

Flüt olduğunu görünce beni bir kriz tuttu. Ben paketin içini etrafımızdaki insanların görmeyeceği şekilde açtığımdan herkes de bir merak vardı. Ama kimseye göstermedim ve saatlerce durup durup güldüm.

Film hakkında
Hasan karakteri filmde flüt alamayacak kadar fakir gösterilmiş ama fakirlikle ilgisi yok. Film boyunca beyefendinin ağzından sigara düşmüyor. Her gece meyhanelere gidip içiyor. Kaldığı ev için kira vermiyor. Annesi ile birlikte yaşadığından dul maaşını da o alıyor. Ayrıca köşkün hizmetini gördüğü için kendi maaşı da var :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?