KFC’de yalan, L boyutunda mutluluk

KFC’de uzun zamandır devam eden bir kampanya var: Xtreme menü alanlara çekiliş kartı veriyorlar ve şifre gönderen her 5. kişiye T-shirt hediye ediyorlar.

Kazanmak için 5. kez şifre göndermem kampanya hakkında farklı şeyler düşünmeme sebep olmuştu. Mesajı eve geldiğimde göndermiştim. Kazandınız mesajını görünce şaşırdım. Beşiktaş’taki KFC’ye gittim. Gitmişken bir tane daha diyerek yeni bir menü aldım. Fakat daha kazandığımı gösteren şifreyi hiç kimseye göstermemiştim. Eleman menüdeki nesneleri olması gereken yerlere koyduktan sonra:

- Başka bir istediğiniz var mı? diye sordu.
+ Kart.
- Kart?
+ T-shirt kartı?
- Hee, vereyim ama benim hiç şansım yok, elim uğursuzdur. Boşuna gönderme, çıkmaz bundan bir şey. dedi.

Bu durumda yapabileceğim iki şey vardı.

Birincisi: Kazandığım kartı gösterip “Ben zaten kazandım, çıkmasa bile gerek yok.” demek.

İkincisi: “Olsun ya öyle söyleme, belki çıkar, kendine güven.” demek.

Her ne kadar ilkini yapmak ve elemanı orda ezmek içimden geçse de, onun bu umutsuz ve kendine güvensiz tavrı karşısında, daha önce kazandığım kartı, yemeğimi yedikten sonra ona götürmek ve “Bak işte senin verdiğin karttan çıktı.” demenin daha güzel olacağını düşündüm.

Elemanın “Boşuna gönderme.” sözüne karşılık ikinci seçeneği işaretledikten sonra yemeğimi yedim ve cebimden kazandığım kartı çıkarıp elemanınkini çantama koydum. Sonra kasaya doğru ilerledim. Hava atmak için önce “Kolonyalı mendil alabilir miyim?” dedim, hemen ardından da “Hediyemi de”. diyerek kartımı masaya vurdum.

O an kazandığıma benden daha çok sevinen birini gördüm karşımda. Gözleri parlayan ve gülümsemeye başlayan eleman, sonunda bir şey başarabilmenin heyecanı ile M mi L mi diye sordu? Artık bunun önemi yoktu. Mutluluğumuz da L’di umudumuz da L'di, güvenimizde. “Bak oluyormuş.” dedim. Sanki araba kazanmış gibi hala inanamadığını söyledi. Teşekkür ederek ayrıldım.

Selman çantana koyduğun, adamın verdiği karttan hediye çıktı mı?
Hayır ya çıkmadı, eleman söyledi zaten, eli uğursuz. Boşa gönderdim mesajı.

Ayrıca Beşiktaş KFC, Capitol'dekinden çok farklı. İstemezseniz "keççap" ve mayonez vermiyorlar. Menüye özel kutu yok ve ürünleri taze değil.

Yorumlar

  1. Geçen sene KFC'de işe girdim. 3 hafta zor dayandım. Müşteriler çok nazlı oluyor. Bir de işler çok yoğun ve çok az para kazanıyorsun. Ödediğiniz paralar hoop amerikaya akıyor direk.

    Hijyen, temizlik ve taze tavuk konusunda Ankara'daki KFC'ler çok titiz. Tavsiye ederim.

    Bu arada t-şörtün hayırlı olsun Ahmet.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?