Sevmenin kotası

snmSevmek temel bir ihtiyaçtır. Her insanın sevme ihtiyacı miktarı farklıdır. Bazıları göz açıp kapatıncaya kadar sevgisini tüketebilir, bazıları bir kaç gün sever sonra sıkılır. Bazıları bir kaç ay sever, bazıları ise sınır tanımaz ve ömür boyu sevmeye devam eder.

Neden ben?
Eğer sevmenin bir kotası varsa sınırsız sevenler için büyük bir problem var demektir. Çünkü kotanın ne kadar olduğu önceden belli değildir ve siz kota sınırının farkına ancak kotayı geçtikten sonra varabilirsiniz. Sınırsızca sevip bir gün kotayı geçtiğinin farkına varanlar, kendilerini yenilmiş, herşeyini kaybetmiş, yalnız ve umutsuz hissederler. Çevrelerindeki insanlara bakıp, onların mutlu olduklarını gördükçe “Neden ben?” sorusuna cevap ararlar.

Zor bir soru
Böyle bir durumda bu soruya cevap verebilmek zordur. Hayatında ilk defa kota aşımı ile karşılaşanlar büyük sıkıntılar çekerler. Daha önce başına böyle bir şey gelenler için de durum çok farklı değildir aslında. Yeniden sevmeye başladıklarında kotayı geçmemek için sürekli dikkat etmişlerdir ama bir sabah kalktıklarında posta kutusundaki faturayı görünce hayalleri ile birlikte bedenleri de yıkılır.

Aynı kotalı internet paketinde olduğu gibi
Size belirli bir kota verilir ve bunu aşmamanız önerilir. Limiti aşmamak için en sevdiğiniz videoları izleyemezsiniz. İstediğiniz kadar müzik indiremezsiniz. Film indirmek için, sevdiğiniz diğer bir çok şeyden vazgeçmeniz gerekmektedir. Eğer ay içerisinde limiti aşarsanız zor günler sizin içinde başlamış demektir.

Servis sağlayıcı uyarmadı
Bütün sayfaları korkarak gezersiniz. En beğendiğiniz siteler artık size tat vermez. Her dakika faturanın daha da kabardığını düşünerek ay sonunda neyle karşılaşacağınızı merak edersiniz. Oysaki servis sağlayıcısının kota aşımında sizi uyarması yada internetinizi kesmesi gerekirdi. Ama bunu yapmadı.

Aynı bir insanı severken sizi kimsenin uyarmadığı gibi
Sevmenin kotasını geçtiniz. Artık yaşamınız değişti. Sizi en çok eğlendiren ne varsa, araba sürmek, bilgisayar kullanmak, gezmek, spor yapmak vb. hepsi artık boş bir uğraştı. Siz elinizdeki en değerli şeyi kaybettiniz. Bakışlarınız değişti, konuşmalarınız değişti, fikirleriniz değişti. Çevrenizden duyduğunuz teselli sözleri ile size acıyan gözlerle bakan insanların çoğaldığını gördünüz.

İki seçenek var
Bu durumda ya hattınızı tamamen iptal ettirip ödeyeceğiniz bedeli yükseltmeyeceksiniz, ya da kullanmaya devam edip zamanı geldiğinde daha ağır bir bedel ile karşılaşacaksınız. Ben sınırsız sevmiştim. Ay sonunda çok ağır bir fatura geldi. Ödemede zorluk çektiğimden dolayı büyük sıkıntılara girdim ve hastalandım. İyileşmek için ilaç kullanmak durumunda kaldım, fakat hiç faydası olmadı. Sıkıntıma çözüm olarak karşılıklı anlaşmayı denedim. Borcumun tamamı silinmese de, ilaçlardan kurtuldum. Şimdi her gün, fatura bedelinin taksitlerini ödüyorum.

Sınırsız sevmek
Ben herşeyi baştan göze almıştım ve kimseyi dinlemeden her anı iyi değerlendirerek sınırsızca sevmiştim. Her an bitecekmiş gibi değil, her an ölecekmiş gibi.

Yorumlar

  1. yazıyı çok beğendim bu hissi yaşayan biri olarak paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl bir yazı ya böyle

    YanıtlaSil
  3. Ben de kotayı aştım sanırım. Bu belirtiler bende de var.

    YanıtlaSil
  4. bunlari ben doğal karşılıyorum bu gibi olaylar hergün herkesin başına mutlaka geçiyor.. Sokaktaki bir insani durdur ve bugün basindan geceleri anlat desem mutlaka bu olaylara benzer birşeyler yasamistir.

    YanıtlaSil
  5. insanlara değerinden fazla değer verme...paranın kıymetini bil... bir yere takilip kalma ... Çok düşünme ..insanlar sirf seni mutlu olarak görsün diye degil ,kendin icin herzaman mutlu güler yüzlü ol.. Zaten sende yönetici tipi var birde kendini yönet.. Zamanini iyi değerlendir.. Bunlar sana bir dostun nasihatidir kendine iyi bak sağlığına dikkat et.

    YanıtlaSil
  6. İnsanların değerini nasıl ölçeceğiz ve onlara sadece hakettiklerini nasıl vereceğiz? İşin içine aşk girerse "haketme" meselesi adına hiçbir şeyin önemi kalmaz. Bu konuyla ilgili bir yazı yazacağım yakında.

    Paranın kıymeti, bir yere takılıp kalma ve çok düşünmeme konusunda bir şey yapamam. Zaman konusuna dikkat edeceğim. Nasihatleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?