Anne biz ne zaman yaşlanırız?

Sıcak bir yaz günüydü. İşe gitmek için saat 12:00’de yola çıkmış :) ve yine yanlış otobüse binmiştim. Durağa geldiğimde 1B yerine hep 12’ye biniyorum. Bu bende okuldan kalan bir alışkanlık oldu. Otobüs geliyor ve ben de diğer insanlar gibi biniyorum. Sonra Kadıköy üzerinden tekrar Altunizade. İşe giderken kafamda yeni fikirler olduğu için bazen böyle karışıklıklar oluyor.

Kaptanın arkaya doğru ilerler misiniz demesini beklemeden arka sırada karşılıklı oturan iki küçük kız gördüm ve onların yanına gittim. 6-7 yaşlarında iki küçük genç kız. Çok komiklerdi. Bu komiklik otobüse orta yaşlı bir hanımefendinin binmesiyle annnelerine de bulaştı.

1.Perde
Otobüse binen kadın arkaya doğru ilerleyip yanımıza gelince, bu küçük kızların annesi de:
- “Hadi kızım gelenlere yer verin.” dedi.
Kızlardan biri hemen cevap verdi:
+ ”Hayır, ben kalkmam.” Diğeri de ona katılınca anne şöyle dedi:
- “Ama bakın teyzeye yer verin, yaşlı o yazık hadi.”

Ben olayı radyodan dinlerken bir anda aramı dönerek artık uzun süre yaşamayacağını düşündüğüm anneye doğru döndüm ve görüntülü olarak görüşmeye başladım. İki kadının da yüz ifadesi Pazartesi, Salı ve Çarşamba pazarına dönmüştü. Biri söylediği şeyin nasıl anlaşıldığını, diğeri de duyduyu şeyin anlamını kafasında sorguluyordu. Orta yaşlı kadın bu sözler üzerine çok utandı ve yüzü kıpkırmızı oldu.

Anne ise reytingleri artırma adına otobüstekiler tarafından izlenme rekorladı kıran ikinci cümleyi söyledi:

- “Bakın siz de bu teyze gibi olunca size de kimse yer vermez.“

Bu cümle üzerine kızlardan biri:
+ Anne biz ne zaman yaşlanırız diye sordu.

Bu soruya ayaktaki kadın ve kızların annesi derin bir of çektikten sonra
- Kızım bunun bir zaman yok. Gözlerini bir açarsın bakarsın yaşlanmışsın. Hadi kalkın yer verin.

Bu cevabu mantıklı bulmayan iki küçük kızdan biri
+ “Biz daha genç kız olacağız, daha küçüğüz biz, çok var daha.” diyerek herkese tebessüm ettirdi.

Sonuçta kızlar yerinden kalkmadı ve anneleri bu cevap üzerine yerinden kalkarak ayaktaki kadına yer verdi ve ekledi:
- “Ben size eve gidince gösteririm.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?