En cüzel çay


Kütahya'ya aylar sonra tekrar gidip, eski arkadaşlarımın beni bıraktıkları yerde beklediğini görmek beni o güzel günlere tekrar götürdü. Benim için gece ve gündüz kavramı yoktu. Canım ne istediyse onlarla birlikte yaptım. Çok güldüm ve karşılığında çok da ağladım.

Bize 3 çay getirin
Servisten indiğimde hep birlikte bir kafeye girdik. Saat gece 3 gibiydi. Herkesin anlatacağı şeyler vardı ama haberler bende olduğu için hep ben konuşuyordum. Kendime bir dürüm ve temel ihtiyaç maddem olan çay istedim. Servis elemanı çayı yeni demlediğini ve 5 dakika beklememi söyledi. Genelde çayların bu gibi yerlerde kötü yapıldığını biliriz. Burada da aynı şeyle karşılaşacağımı sandığım için yeni çay yapılması beni heyecanlandırmadı.

Bize 3 çay daha getiriniz
Büyük bardakta 3 bardak çay geldi.Dürümlerle birlikte bu çayı içtik. Fakat çayda inanılmaz bir güzellik vardı. Servis elemanından üç tane daha çay getirmesini istedim. Gülen bir yüzle tabi efendim dedi ve hemen 3 tane büyük çay daha getirdi.

Bana bir tane daha getirir misiniz?
O çayları da içtik. Ben çok hızlı içtiğim için arkadaşlarım 2. Bardaklarını bitiremeden bir bardak daha çay aldım. Herkesin çayı bittiğinde servis elemanına 3 tane daha çay getirmesini söyledim. Adam bana:

“Tabi ki efendim, ne demek hemen getiriyorum.” şeklinde gereksiz bir söz söyledi.

Ben de o gittikten sonra:

Ulan sanki çay bedavaymış gibi davranıyor. Parasıyla değil mi kardeşim, getireceksin çayımızı.” dedim ve hep birlikte güldük.

Toplam: 8.5 TL
Toplamda 12 büyük bardak çay içtikten sonra bir adana, bir tavuk şiş, bir ayran ve 12 büyük bardak çay için benden 8.5 TL para istediler. Bu duruma çok şaşırdım ve yanlışlık olduğunu söyledim. Tekrar hesaplarken çaydan hiç bahsetmediklerini gördüm. “Çaylar bizden” açıklaması karşısında kasadaki elemanın üzerine yürüyerek:

Bak vallahi kavga ederiz, biz 12 bardak çay içtik, bütün demliği bitirdik. Bu çayların parasını alacaksınız.” dedim. Fakat adam almamakta ısrar etti. Sonuç olarak 10 TL verip paraüstü almadan çıktım.

Meğerse çaylar bedavaymış da biz her seferinde çay isterken adam da bize her seferinde çaylar bedavaymış gibi davranıyormuş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?