Van Depreminde ilçelere neden yardım götürülemedi?


Açıkcası Van’a yaptığım yardımları çok içimden gelerek yapmadım. Bunda yardımların PKKnın eline geçme ihtimali olma olasığının yüksek olması etkili oldu. Ayrıca Van belediyesi PKKlı. Bu yüzden yapılacak yardımın hiçbir aracı olmadan doğrudan ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını istedim.

Depremden sonra orada görev yapan polislerle konuştum. Bana çok üzücü olaylardan bahsettiler. Van’da bazı şerefsizler o kadar insan soğukta dışarda yatarken Kızılayın çadırlarını çalıp tanesinin 350 TL’den satmaya çalışıyorlarmış. Bir adam 20 çadırla birlikte yakalanmış. Ayrıca pkklı elemanlar yıkılan evlerin arasından değerli eşyaları çalıyormuş. Üstelik depremde hayatını kaybeden insanların kollarını keserek.

Polislerle konuştuğum gün, İstanbul’dan gönderilen 2 kamyon gıda yardımının kamyonlarla birlikte pkk tarafından çalındığını da öğrendim. Bu gibi durumların hiçbiri yardımların kesilmemesi için basına açıklanmıyor. Polis, asker, sivil toplum kuruluşları Van için birlik olurken Van’da yaşayan pkklılar bu durumda bile “Polisi taşlamaktan” geri durmuyorlardı. Telefonda konuştuğum polis çocukların “Taşlayın Polis” sesleri altında bana bilgi veriyordu.

Deprem sonrası tüm Türkiye’nin yardım için ayaklanması pkkyı oldukça rahatsız etti. Bu yüzden yardımları engellemek için ellerinden gelen gayreti gösterdiler. Köylere uzun süre yardım götürülemedi çünkü istihbarat birimleri köy yollarının pkklı teröristler tarafından tutulduğunu, saldırı tehlikesi olduğunu açıklıyorlardı. Bu sebeple askeriyenin Van etrafında güvenlik önlemi alması beklendi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?