Diş Doktoruna Ayıltma Ücreti Ödedim


Diş Doktoruna Ayıltma Ücreti Ödedim
İmamsız bir köy varmış. Bir gün köye bir adam gelmiş ve demiş ki: Ben size imamlık yaparım, namazınızı kıldırırım ezanınızı okurum ölülerinizi yıkarım. Yalnız bir şartım var: Ölülerinizi yıkarken ben yalnız kalacağım kimse içeriye girip bakmayacak demiş. Köylülerde bu adamın şartlarını kabul etmiş. Adam her türlü hizmeti veriyormuş. Ölüler olduğunda bir odaya yalnız giriyor ölüyü yıkayıp çıkıyormuş.

Bir gün muhtar demiş ki: Bu adam bizim ölüleri yıkıyor ama doğru mu yanlış mı bilmiyoruz. Ben ölü taklidi yapıp odaya girsem, beni bir yıkasa bizde doğru mu yıkıyor yanlış mı yıkıyor görürüz. Bunun üzerine muhtar öldü diye haber çıkarmışlar. Adam muhtarı odaya almış. Sıcak suyu muhtarın vücuduna vurunca muhtar ayağa fırlamış. Muhtarın ölmediğini gören imam eline aldığı sopayla muhtarı öldürmüş. Sonrada yıkayıp işini bitirmiş ve dışarı çıkmış. Muhtarın oğullarının yanına gidip, Siz bana iki kat fazla para vereceksiniz demiş. Çocukları neden diye sormuşlar. Adam da “Babanız daha ölmemişti, ben de elime sopayı alıp öldürdüm. Hem öldürme parası hem yıkama parası demiş.

Dişçi koltuğunda bayıldığımda doktorun aklına gelen ilk şey bu hikaye olmuş. Çıkışta bana senden hem ayıltma parası hem de tedavi masraflarını alacağız dedi. Bir de bana “neden zayıf insan olduğunu baştan söylemedin?” dedi. Hastalık bu ne yapayım ben şimdi?

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple iPod Shuffle 3. nesil kullanımı

"Kosla Oxi Action Vanish Max" fazla oluyor

Arif Sinan ünlü mü ünsüz mü?