4 parça değişimine yeni ürün verme
Bilgisayarımı 4. Kez servise verdim. Kamera, DVD yazıcı ve ekrandan sonra şimdi de harddisk değişti. Yönetmeliklere baktığımızda garanti kapsamı içerisinde bulunan bir cihazın son bir yıl içerisinde aynı yerden 3 farklı yerlerden 4 arıza yapması ve bu arızaların tümünün parça değişikliği ile giderilmesi durumunda tüketicinin yeni ürün talep etme hakkı vardır yazıyor. Fakat böyle bir şey yok 4. kez değişim kararı alındığı için firmaya yeni ürün talep ettiğimi söyledim. 15 gün önce 4 parça değişikliği olduğunda değiştiriyoruz açıklamasına karşılık 5 parça olması gerekiyor cevabı geldi. Kaymakamlıktaki hakem heyetine başvuruda bulundum ve müdür beyden direkt bilgi aldım. Konuyla ilgili bir yönetmelik veya kanun yok. Firma ister 5’te değiştirir ister 100’de. Bu firmaya kalmış bir şey. Eğer elinizde “4 olduğunda değiştireceğim.” yazılı bir belge varsa bunu hallediyorlar. Fakat böyle bir belgeniz yoksa firmanın uygulamasına katlanacaksınız. Firmadan da aynı cevap Firma yetkilileri de müdür b